ࡱ> OQN8bjbj.B݇݇<!:::::  $"g%<  ::!~::  :Pf\Q !0!,&"&& 7^!& :Modulzr vizsga a spanyol nyelvtanr mesterszakon A vizsga clja: A spanyol nyelvtanr mesterszakon vgzett diszciplinris tanulmnyok lezrsa az sszefggQ szakmai gyakorlat megkezdse elQtt. A kt, illetve hrom flves kpzs keretben folytatott tanulmnyok lezrsa trtnhet: 1. Zrdolgozattal, amely tetszQlegesen vlasztott irodalmi, nyelvszeti vagy mqvelQdstrtneti tmt dolgoz fel didaktikai szempontbl. A dolgozatot a tanszk ltal megllaptott, szakdolgozatokra vonatkoz formai kvetelmnyek szerint kell elkszteni. Terjedelme 25 oldal. 2. Szbeli vizsgval, amelynek tartalmt a diszciplinris tanegysgekben szerzett ismeretek kpezik. Az t flves kpzs szbeli vizsgval zrul, melynek tartalma a diszciplinris tanulmnyok ismeretanyaga. Ttelek Irodalom 1. Az aranyszzad rksge a trtnelmi s trsadalmi konfliktusok, a renesznsz mqveltsg, illetve az irodalmi megjulst jelentQ mqfaji vltozsok tkrben. Ajnlott szakirodalom Pedraza Jimnez, Felipe  Rodrguez Cveres, Milagros: Las pocas de la literatura espaola. Ariel, Barcelona, 1997 Rico, Francisco: Historia y crtica de la literatura espaola. Vols. 3-9, Crtica, Barcelona, 2004 2. A modern spanyol irodalom kezdetei, a XVIII. s XIX. szzadi prza, kltszet s essz legjelentQsebb alkotsai. Egy vlasztott mq bemutatsa mint a kor sajtos mqfajnak, eszmeramlatainak s eszttikai irnyzatainak megjelentQje. (Pl. el padre Feijoo, J. Melndez Valds, J. Espronceda, J. Zorrilla, G. A. Bcquer, M. J. de.Larra, J. Valera, B.P. Galds, Clarn) Ajnlott szakirodalom Alborg, Jos Luis: Historia de la literatura espaola IV, Gredos, Madrid, 1970. Rico, Francisco: Historia de la literatura espaola V, Critica, Barcelona, 2004. 3. A Kolumbusz elQtti kultrkrk, a felfedezsek s a gyarmati korszak fQ jellemzQi s a XVIII-XIX. szzadi kulturlis irnyzatok egyiknek bemutatsa egy reprezentatv pldn. Ajnlott szakirodalom Chang Rodrguez, Eugenio: Latinoamrica: su civilizacin y su cultura. Newbury House Publishers, Rowley, MA,1983. Oviedo, Jos Miguel: Historia de la literatura hispanoamericana 1-2. Alianza, Madrid,1990. 4. A XX. szzadi spanyol nyelvq irodalom s kultra jelensgei, irodalomkritikai irnyzatai: mqelemzsi szempontok alkalmazsa egy tetszQlegesen vlasztott mqre. Ajnlott szakirodalom Alvar, Carlos  Mainer, Jos-Carlos  Navarro, Rosa: Breve historia de la literatura espaola. Alianza, Madrid, 1997. Gutirrez Girardot, Rafael: Hispanoamrica: imgenes y perspectivas. Temis, Bogot, 1989. Millares, Sergio: Espaa en el siglo XX. Edinumen, Madrid, 1998. Scholz, Lszl: A spanyol-amerikai irodalom rvid trtnete. Gondolat, Budapest, 2005. Tascn , Valentn Soria, Fernando: Literatura y sociedad en Amrica Latina. Ed. San Esteban, Salamanca, 1981. 5. A legjabb spanyol s spanyol-amerikaifh 6 < > @ B D ` b d n p  $ ( L h j 2 3 4 5 6 7 = > G H I V l m ĶȦȢȦڦhi,h0@h7ybh7yb5h- h0@5hh7yb h7yb5 hs_Nh7yb hs_N5 hZ5hZhThFD4 h~)hFD4 h~)hVhs_Nh~) h~)h~)h~)h~)5 h~)5hV5CJaJ2fh < 3     ~N+,$a$gds_NgdQ          ( 1 2 Z\>HPRԼ}yuuqh0@h.h{hs_Nh{6hs_NhN6hs_Nh6hs_NhB6hdlhj hs_NhihBh? hs_Nhs_N hs_Nhdlhxhx56 hx56 hs_N5 h`p 5 hx5h`p h-hn8h7ybhi,hi,hi,5,BJTr "$&.^`|~np6\t)*+,ABCN]nԥhs_NhA 6hkhA hz'hi#hih36 hs_Nh1Ehs_Nhj 6hs_NhN6hNhj hxhpMh.h? h,h0@hs_NA,BC<>owxb)d)))*b+f+h+~++8,F-$a$gd2/$a$gds_N#  :<>1Xo,Swxyz{|(((v)~)))))ƾƾƪƾƾڦh2/hYqUh>oChNhs_NhN6hs_Nhs_N6hs_NhH[6hH[he{h@hOQh:hOmZh=h hs_Nhs_Nhs_N hs_Nh1EhkhA ; irodalmi irnyzatok egy kpviselQjnek bemutatsa. (Pl. Eduardo Mendoza, Luis Mateo Dez, Antonio Munoz Molina, Javier Maras, Manuel Puig, Bryce Echenique, Salvador Elizondo) Ajnlott szakirodalom Holloway, Vance R.: El posmodernismo y otras tendencias de la novela espaola (1967-1995) Editorial Fundamentos, Madrid, 1999. Shaw, Donald L.: Nueva narrativa hispanoamericana. Boom. Posboom. Posmodernismo. Ctedra, Madrid, 1999 . Nyelvszet 1. A normatv nyelvtan szablyrendszere s a pedaggiai nyelvtan: azonossgok s eltrsek. 2. A beszlt nyelv s az rott nyelv nyelvtani jellemzQi: az rthetQsg kritriumai, a leggyakoribb, kommunikcis zavart okoz hibk. 3. A szfajok alak-, mondat- s jelentstani sajtossgai. 4. A nvszi csoport: a fQnv kategrii s mondattani funkcii. 5. A nvmsok osztlyozsa, nvmsok tallkozsa. 6. Az ige alaktana s kategrii. 7. A visszahat ige, a visszahat nvms jelentsei: a szenvedQ s szemlytelen szerkezetek. 8. Az igei krlrs, az igenv jelentse, igei aspektus. 9. A nvszi mondatok szerkezete, szintaktikai jellegzetessgei, az lltmny nvszi rsze, kopula s trgyatlan ige. 10. A mellknvi mondat szerkezete, magyarz s megszort mondatok. 11. A szalkots mdozatai, a spanyol szkincs jabb elemei, betq- s mozaikszavak. 12. Az anyanyelvi transzferencia s interferencia a spanyol nyelv tanulsnak folyamatban. 13. Szvegnyelvszeti alapvetsek: szvegszerqsg, koherencia, kohzis elemek. Ajnlott szakirodalom Real Academia de la Lengua Espaola: Esbozo de una nueva gramtica de la lengua espaola. Espasa-Calpe, Madrid, 1973. Agencia EFE: Manual de espaol urgente. Ctedra, Madrid, 1987. Alvar Ezquera, Manuel: Nuevo diccionario de voces de uso actual. Arco Libros, Madrid, 2003. Briz Gmez, A.: El espaol coloquial en la conversacin. Ariel, Barcelona, 1998. Briz Gmez, A: Sustantivacin y lexicalizacin en espaol. Cuadernos de Filologa, Anexo IV, Valencia, 1989. Casado, H.: Introduccin a la gramtica del texto del espaol. Arco/Libros, Madrid, 1993. Fuentes, C.: Aproximacin a la estructura del texto. gora, Mlaga, 1996. )))*,*D***0+2+\+^+`+b+d+f+h+x+|+~++++++*,6,8,:,<,,,D-F-H-J-L-P----->.B......./ h2/h2/ h2/hx< h2/hn h2/ht7 h2/hc7h h2/hs_N h2/hcZhn h@56 hn56 h2/56h!6h#h>oChs_Nh2/hYqhs_NhN6hs_Nh)-6hs_NhYq62F-->.../011<22333340556d788888gdQ$a$gds_N/////001 1111<2>2B2\2|222222222Z33333333344H4p4v4444405^55555ļhhs_N6hhdl6hdlhhN6hh"m\6h"m\hNhhqS5hh5hhOg5 h2/hqS h2/h:" h2/hN h2/hOg h2/h3U h2/ht7h h2/hcZ h2/hs_N0566V666666d7|777728t8~888888hIhSY(h ih`p h1Ehh1E6hhdl6hdlh"m\hh"m\6hhe 6he ,1h. A!"#$% ^ 2 0@P`p2( 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p8XV~_HmHnHsHtH@`@ NormlCJ_HaJmHsHtHFA F Bekezds alapbetqtpusaXiX Norml tblzat4 l4a ,k , Nem lista PK![Content_Types].xmlj0Eжr(΢Iw},-j4 wP-t#bΙ{UTU^hd}㨫)*1P' ^W0)T9<l#$yi};~@(Hu* Dנz/0ǰ $ X3aZ,D0j~3߶b~i>3\`?/[G\!-Rk.sԻ..a濭?PK!֧6 _rels/.relsj0 }Q%v/C/}(h"O = C?hv=Ʌ%[xp{۵_Pѣ<1H0ORBdJE4b$q_6LR7`0̞O,En7Lib/SeеPK!kytheme/theme/themeManager.xml M @}w7c(EbˮCAǠҟ7՛K Y, e.|,H,lxɴIsQ}#Ր ֵ+!,^$j=GW)E+& 8PK!rrPtheme/theme/theme1.xmlYMoE#F{oc'vGuرhF[xw;jf7q7P?%PE_N&IA!>Ǽ3|^/mo[ov[fDNc@M.͐,a'4Y_wp >*D8i&X\,Wxҕ=6^ۄ Z N+lR~auԩՍj9 !bM@-U8kp0vbp!H#m|&HyȝC ^+Iki!4A*k,Gug,Jn#KtZ妇|1ikBԥ0 bW¦l|Vn[u~3j ȦyK$rz^L-V 5-nhxL|UviE>fO(8D#6{¯S ܣioWnsΊ|{epv4Y%W:.t0O%Jݍqg7Ŕ9RN)z?@Gk\׶Dž8t4~_`zd kH*L69mYhHE]hK&N`V.˒eLFԕU{DvEꦛdmU(CNޜR콶3a3/TU-!޲!ljUJ[A++WT[Xs/7s b1p߃1i7!߃ފ  B )/58 ,F-88@0(  B S  ?!0 !"*T\_fmwx06CKR\]ejp#+2<=MSZ% * 5 ; K R Z _ ` h o y z      & 6 < ` g h o v { |      ' . 4 5 = J S T _ We$%-/59<=BCLSYZbdp  %.56?FRlpqv{ #3:@LR\afhm-77>   '(xy 6 h  y7ujcrJ^`o(. ^`hH. pL^p`LhH. @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PL^P`LhH.y7u         edIM)z'A `p [k:B/:"^'SY(m)~)|J+i,-2/$4U.4FD4;F5!6A6c7OK8 D:O;$<bZ<?0@9`BkWC>oCmJpMs_NOQqSt VcZOmZwP\"m\7ybOghh i)sjknVi#e{3U=,{ZH[x@N?7j #`rix1EE)-36? YqQe ,# @x<.dl>T:>t7$n8Z.@`OYYYYY '  @,@4@(UnknownG.[x Times New Roman5Symbol3. .Cx ArialA$BCambria Math"qZ'Z'w  $w  $!24ww3QHP ?t V2!xxzA hrom flves modulzr vizsga tartalmt a hallgat ltal vlasztott irodalmi mqvelQdstrtneti dolgozat elksztsben Gerse MriaGabi Oh+'0x( 8D d p ||A hrom flves modulzr vizsga tartalmt a hallgat ltal vlasztott irodalmi mveldstrtneti dolgozat elksztsben Gerse MriaNormalGabi2Microsoft Office Word@@IQ@IQw ՜.+,0` hp|  C$ w {A hrom flves modulzr vizsga tartalmt a hallgat ltal vlasztott irodalmi mveldstrtneti dolgozat elksztsben Cm  !#$%&'()+,-./0123456789:;<=?@ABCDEGHIJKLMPRoot Entry F \QRData "1Table*&WordDocument.BSummaryInformation(>DocumentSummaryInformation8FCompObj  F3Microsoft Office Word 97-2003 formtum dokumentum MSWordDocWord.Document.89q